Strona główna/Aktualności/Kalendarium wydarzeń

Kalendarium wydarzeń

terminarz dnia 24.01.2023

Klub Młodego Programisty - zapisy na II semestr zajęć

Miejsce: Sala widowiskowa MOKiS, ul. Kochanowskiego 4
Kategoria: Kultura
Data: 2023-01-24
Godzina: 11:00
Kultura / 2023-01-24

Zapraszamy uczniów szkół podstawowych do udziału w zajęciach Klubu Młodego Programisty!
Zajęcia (10 spotkań w cyklu) będą odbywały się w soboty od marca do czerwca 2023 r. w pracowni MOKiS.
Zajęcia są bezpłatne, ale obowiązują zapisy poprzez stronę Klubu.
Zapisy na zajęcia startują 24 stycznia 2023 o godz. 11.00 poprzez stronę www.klubmlodegoprogramisty.pl

Klub Młodego Programisty - 2 semestr

Zapisy od 24.01.2023 od godziny 11.00

Link do strony z zapisami: www.klubmlodegoprogramisty.pl

Ważne! Decyduje kolejność zgłoszeń.

Kontakt z Klubem Młodego Programisty: 

+48 536 075 887

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?

Celem Klubów jest promocja nauki logicznego myślenia, kodowania i programowania wśród uczniów i uczennic szkół podstawowych. Chcemy by jak największa grupa dzieci i młodzieży otrzymała wsparcie w nauce kodowania i programowania, które są kompetencjami przydanymi w przyszłości. Kursy są podzielone na 3 grupy wiekowe: dzieci z klas 1-3, 4-5 oraz młodzież z klas 6-8.

Co czeka uczniów na kursach Klubach?

  • pisanie programów w Scratchu Juniorze i w Scratchu
  • kodowanie na macie, bez urządzeń cyfrowych
  • tworzenie projektu muzycznego z użyciem płytki Makey Makey i przedmiotów przewodzących prąd
  • trenowanie sztucznej inteligencji
  • eksperymentowanie z zestawem młodego inżyniera
  • programowanie robotów
  • uczenie się algorytmicznego myślenia pisząc programy

Opis kursów

Kurs dla klas 1-3 /10 spotkań w semestrze/ czas trwania 1 spotkania 60 min.

Terminy spotkań: 4, 18 marca; 1, 15, 22 kwietnia; 13, 27 maja; 3, 17, 24 czerwca

  • cykl IV - godziny 9.00-10.00
  • cykl V - godziny 10.10-11.10
  • cykl VI - godziny 11.20-12.20

Zajęcia dla najmłodszej grupy upłyną pod znakiem poznawania różnych sposobów na naukę programowania i korzystania z nowych technologii. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, co kodowanie ma wspólnego z prostymi, codziennymi czynnościami, a także muzyką, rytmiką, plastyką czy popularnymi grami planszowymi. Stworzą wyjątkową animację z sobą w roli głównej, przeprowadzą wesołe eksperymenty dotyczące grafiki komputerowej oraz nauczą się opowiadać porywające historie, bazujące na samodzielnie zaprogramowanych projektach w programie Scratch. Dzieci będą miały szansę spróbować swoich sił w programowaniu robotów edukacyjnych, a także dowiedzą się, w jaki sposób roboty pomagają w wielu aspektach codziennego życia. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, czy komputer może mieć wymiary 4×5 cm, a także czy marchewka albo jabłko potrafią śpiewać. Znajdziemy czas na eksperymenty inżynierskie, podczas których młodzi programiści i młode programistki za pomocą baterii, diody i kilku innych przedmiotów stworzą latarkę. Wszystko to w atmosferze sprzyjającej kreatywności, współpracy i nauki przez zabawę i twórczość.

Kurs dla klas 4-5 /10 spotkań w semestrze/ czas trwania 1 spotkania 60 min.

Terminy spotkań: 4, 18 marca; 1, 15, 22 kwietnia; 13, 27 maja; 3, 17, 24 czerwca

  • cykl IV - godziny 12.30-13.30
  • cykl V - godziny 13.40-14.40
  • cykl VI - godziny 14.50-15.50

Spotkania w ramach kursu dla uczniów i uczennic klas 4-5 to gwarancja świetnej zabawy, współpracy, kreatywności i aktywności. Co mamy w planach? Między innymi kreatywne, oryginalne i nietuzinkowe zabawy ze Scratchem, narzędziem do nauki programowania oraz połączenie go z eksperymentami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Uczestnicy i uczestniczki poznają dwa narzędzia do projektowania i programowania aplikacji mobilnych, po czym stworzą swoją autorską grę na smartfona. Dzięki możliwości pracy z robotami edukacyjnymi, stworzą pojazdy na kształt łazików marsjańskich, które następnie wprawią w ruch, realizując misję na Księżycu. Młodzi programiści i młode programistki staną się ponadto autorami i autorkami interaktywnego plakatu, a także wezmą udział w wyzwaniu polegającym na projektowaniu wynalazku.

Kurs dla klas 6-8 /10 spotkań w semestrze/ czas trwania 1 spotkania 90 min.

Terminy spotkań: 11, 25 marca; 1, 15, 22, 29 kwietnia; 6, 20 maja; 10, 17 czerwca

  • cykl IV - godziny 9.30-11.00
  • cykl V - godziny 11.15-12.45
  • cykl VI - godziny 13.00-14.30

Kurs dla uczniów i uczennic klas 6-8 to duża dawka programistycznych wyzwań, nauki przez działanie, współpracy z rówieśnikami oraz rówieśniczkami i - oczywiście - dobrej zabawy. Młodzież sprawdzi, jak uczą się komputery, przeprowadzając trening uczenia maszynowego w zakresie rozpoznawania grafiki i dźwięku. Z biernych użytkowników uczestnicy i uczestniczki staną się twórcami oraz twórczyniami gry komputerowej. Korzystając ze zdobytej wiedzy na temat programowania wizualnego i tekstowego wezmą udział w wyzwaniu wydostania się z programistycznego escape roomu. Podczas kursu sprawdzimy, czy umiejętność programowania przydaje się podczas komponowania muzyki czy tworzenia układów tańca. Roboty edukacyjne pomogą w doskonaleniu umiejętności tworzenia skryptów precyzyjnego ruchu po torze przeszkód, a mikrokomputery dadzą szansę na realizację dwóch niezwykłych wynalazków, służących zdrowiu i naszej planecie.

do góry